Slovak Longboard Association!


"Slovenská longboardová asociácia (SLA) je dobrovoľná, záujmová organízácia, ktorá vznikla s cieľom združovať všetkých prívržencov longboardingu na Slovensku. Cieľom SLA je pričiniť sa o rozvoj a propagáciu tohto adrenalinového športu na území Slovenska." 
                                                                               
SlovakLongboardAssociation



                                                                     http://www.longboarding.sk/





O SLA som spovedala Evku Domarackú, ktorá je v longboardingu ako doma. Robí ho rada a pokúsi sa ho priblížiť aj vám!


Ako sa máš?
Dobre.Super.

Čo máš nové a čo je nové v SLA?
Fúúú..Toho je strašne veľa. Máme jedného nového člena a spolu s chalanmi, ktorí túto asociáciu vlastne založili (mňa zobrali až neskôr) pokračujeme v tom, čo sme začali. Závody, campy, eventy...

Ako si sa k longboardingu vlastne dostala?
Cez môjho priateľa. On jazdil a tak som musela začať aj ja. (smiech) Mne sa ani nechcelo. Ja som na tých prvých pojazdoch bola dosť pasívna, nechcelo sa mi, trápne mi to bolo.Ani som to nevedela a bála som sa. Mne to prišlo najprv ako skate a ten mi nikdy nešiel. On ma do toho ale mrte vyhecoval.

Filozofia longboardu je ale iná v porovnaní so skateom nie? Mám na mysli techniku a komunitu...
Filozofia je podobná. Longboarding sa vyvíjal v rovnakom období ako skateboarding. Longboard nie je žiadna novinka, to len teraz u nás, skate sa proste viac dostal do povedomia. Hlavný rozdiel je v jazde. Základné kategórie sú: downhill, freeride, slalom, dancing..Je toho viac. Ja osobne som sa našla v downhille, proste rýchlosť. Cítim adrenalín.
A čo sa týka komunity, je tam možno malá rivalita ale inak je to všetko jedna menšina.


Kedy bude najbližší zjazd?
Také malé akcošky, čo sa robili a robia na FEI-ke, tak to si ľudia už aj sami organizujú. Ale čo sa týka činnosti SLA, plánujeme 3-4 väčšie akcie. Teraz si ma dostala, lebo neviem presné dátumy, ale prvá akcia bude v apríli. Plánujeme to ako otvorenie sezóny. Pôjde o slide jam a to, kde to bude, je ešte tajné. Potom máme v pláne v rámci longboardshopu premiéru videa, ktoré natáčame od minulého roku. Bude to super. Kameraman maká aj keď ho čaká operácia ramena a bude sa mu ťažko točiť. Dosť sme kvôli tomu pobehali po Slovensku. Je sa načo tešiť, lebo žiadne z našich videí nebolo na takej úrovni ako bude toto, tak sa teším a dúfam, že to bude podľa našich predstáv. 





Súťaže sú?
Jasné. Prvé závody sme organizovali minulý rok na Kolibe. Tam sme sa veľa toho naučili. Bolo tam veľa zahraničných jazdcov. Slovákov tam jazdilo menej, štyria. Dve baby, dvaja chalani. U nás je to ešte v plienkach, tento longboarding, ale už sa to pekne rozbieha. Downhillové závody budú aj tento rok.

A zaujíma ma letný camp. Čo sa tam deje, ako to prebieha?
Tvrdo tam makáme na technike jazdenia a kalenia. Tento camp nie je o závodoch. Je to pohodová, viacdňová akcia, zameraná na inštruktáž. Je to v podstate také sústredenie, učíme sa. Máme to rozdelené na kategórie: začiatočníci, pokročilejší a tí, čo už vedia spoľahlivo jazdiť. Posledný camp mal veľký úspech, čo nás veľmi tešilo. A aj tento rok sa môžu ľudia tešiť na campík. Bola by som rada, kebyže sa mi podarí zorganizovať aj dievčenský longboardový camp.





Longboard Girls Crew Slovakia?
Za túto crew som ambasádorkou na Slovensku ja. Organizácia pochádza zo Španielska a v každom štáte, kde sa dievčatá venujú longboardingu je také nejaké zastúpenie. Dievčat je dosť, rozrastá sa to. Baby na doskách sú krásne. :)




A čo Longboard shop, ide?
Obchod ide, ten máme vlastne s priateľom. Dostať tam všetko, čo je k longboardingu potrebné. Mohol by ísť lepšie, veď vždy by mohlo byť ešte lepšie. :) Nesťažujeme sa, sme spokojní. Nemáme na to však toľko času, koľko by sme chceli. Zároveň sa venujem asociácii, aj tým dievčatám a k tomu všetkému ten shop a do toho ešte aj ja musím nejako existovať. Na nič nemám toľko času, koľko by som chcela. Potrebovala by som aby bol deň dlhší. Alebo asistentku!






Ako riešite sponzoring? 
Tým, že sme v začiatkoch tohto športu u nás na Slovensku, tak mnohí to podporiť nechcú, radšej podporia niečo, čo je už zabehnuté. Ale nájdu sa úžasní ľudia, ktorí dokážu takéto niečo podporiť a páči sa im naša myšlienka. Napríklad ja a jedna holka máme sponzoring od Horsefeathers, priateľ Adam má od Dickies. A Longboardshop má svoj tím štyroch jazdcov, ktorých sa snaží v jazdení podporiť. 


Nemyslíš, že máš zásluhu na tom, že sa tá komunita rozrástla a rozrastá?
Svojím spôsobom asi aj áno. Ale toto sú veci, ktoré sa rozrastajú samy. Nemyslím si ale, že by som mala na tom nejakú extra veľkú zásluhu. Pár ľudí som ale namotala.

Vieš si predstaviť, že by si sa tým živila?
Noooo...Tak predstaviť si to viem. Skôr by som sa ale chcela uživiť z toho obchodu ako z toho, že by som bola profesionálna jazdkyňa. Obchod však nevznikol so zámerom zárobku. Vznikol, aby sa ľudia dostali ku komunite loangboardistov, kúpili si kvalitné veci a dostali možnosť sa poradiť, čo a ako kúpiť. Samozrejme bola by som veľmi rada keby ma Longboardshop dokázal aj uživiť.

Slečna Eva, mám pocit, že Vy tým žijete!
Pred týmto rozhovorom som rozmýšľala, čo vlastne robím. Nerobím nič iné, iba sa venujem longboardingu a všetkému okolo toho,či je to shop, činnosť SLA, LGC Slovakia...
Ja som sa v tom našla!





  • Beatles or Rolling Stones?                - Rolling Stones
  • Coffee or Tea?                                -Tea
  • Decriminalization or Legalization?  -Decriminalization
  • Euthanasia, yes or no?                  - Yes


Sledujte, kupujte, pridajte sa:

http://www.facebook.com/pages/Slovak-Longboard-Association/154515581254957

http://www.facebook.com/groups/163323260361489/?ref=ts&fref=ts

http://www.facebook.com/longboardshop.sk?ref=ts&fref=ts

http://longboardshop.sk/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Archív blogu